verkocht
Bavaria 40 Cruiser

Bavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 CruiserBavaria 40 Cruiser
Vraagprijs: verkocht Ligplaats: Lelystad
Categorie: Zeiljacht Materiaal: Polyester
Bouwjaar: 2009 Afmetingen:    12,35 m x 3,99 m x 1,86 m
Korte omschrijving:   Van 1e zeer zorgvuldige eigenaar. Keurige boot met veel opties, recente zeilen en uitgebreide navigatie.
Motorisatie:   Volvo Penta 40 pk.

Algemeen

Rompvorm:Rondspant
Dek en opbouw materiaal:Polyester met aluminium voetrail
Opbouw vorm, materiaal:Polyester
Driftbeperking:Vin
Roer:Doorgestoken balansroer
Besturing:Dubbel stuurwiel, met leder bekleed
Ramen:Lewmar in aluminium lijst. Alle te openen
Waterverplaatsing:Ca. 8500
Ballast:Ca. 2600
Doorvaarthoogte normaal:Ca. 17,45 m.
Werf:Bavaria Yachtbau GmbH
Ontwerper:J & J Design
Bouwnummer:DE-BAVS40G1C909
Overig:De Bavaria's uit deze serie zijn degelijk gebouwd, fraai betimmerd en mooi afgewerkt. Deze Bavaria 40 is een comfortabele en goed zeilende boot met een zeer ruime accommodatie. Deze Bavaria is voorzien van een recent Hagoort rolgrootzeil, recente Hagoort high aspect en gennaker. Zeil zetten, reven en strijken kan dus eenvoudig vanuit de kuip.

De Bavaria 40 heeft een ruime kuip met goede zit waarbij de kuiptafel onder helling goede steun geeft. Er zijn twee bakskisten en door het dubbele stuurwiel is de doorloop naar het zwemplateau vrij van obstakels. Zowel binnen als aan dek kun je je prima bewegen en er zijn voldoende grijpmogelijkheden.

De accommodatie is zeer verzorgd en gezellig. Er is veel lichtinval door de vele ramen en luiken en het interieur is bijzonder ruim. De twee natte cellen zijn groot en de achterste is voorzien van een douche. De indeling van de salon met een grote rondzit, het bankje er tegenover en de ruime langskombuis is prettig in het gebruik. Verder is er heel veel bergruimte gecreëerd.

Voor deze Bavaria is door de huidige eerste eigenaren altijd goed gezorgd en ook recent is er nog het nodige geinvesteerd.

De Falkor is onder andere voorzien van:

- Zwaardere 40 pk. motor met klapschroef (2014) en reserveschroef
- Hagoort verticaal doorgelat grootzeil (2014)
- Hagoort high aspect (2012) op Furlex roller
- Gennaker
- Reserve grootzeil en genua (Elvstrom)
- Grotere schoot- en vallieren
- German sheeting systeem voor grootzeil met extra lieren
- Seldén achterstagspanner en vaste op- / neerhouder
- Buiskap met aanritsbare haventent
- Bimini
- Nieuwe accu's en acculader in 2013
- Extra accu capaciteit (390 Ah accessoire accu's)
- Grotendeels LED verlichting
- Breedbeeld HD LED tv
- Buitendouche op zwemplatform en douche in achterste natte cel via boiler
- Tweepits gasstel met oven
- Siemens inbouwmagnetron
- Bovenlader koelkast
- Webasto EVO 5500 verwarming
- Raymarine ST60 Wind en Tridata
- Raymarine kaartplotter met recente Navionics kaart
- Raymarine radar en AIS klasse B
- Raymarine rate gyro stuurautomaat op het kwadrant
- 2 x Raymarine DSC marifoon
- Quick electrische ankerlier en 25 kg. Kobra anker
- Extra watertank
- Twee vuilwatertanks met dekafzuiging
- Teak in kuip en op zwemplateau
- Teak schuurlijst
- Middenbolders
- Gasinstallatie geheel gekeurd en slangen vervangen in 2015
- Complete vaarinventaris (stootwillen, lijnen, puts, pikhaak zwabber etc.)
- Etc. etc.

Kortom; een goed onderhouden en overcomplete Bavaria 40 waarbij alles naar behoren functioneert. Wie het echt mooi wil hebben zal de kussens in de salon opnieuw willen laten bekleden. Deze bekleding is niet meer echt fraai. De stiksels van de buiskap worden ook minder.

De bezichtigingen worden door de eigenaren begeleid die met heel veel plezier met hun Falkor op het IJsselmeer en de Waddenzee hebben gezeild maar er ook mee naar Engeland, Denemarken en Noorwegen zijn geweest. Omdat Falkor kadastraal geregistreerd staat zal de overdracht bij een notaris plaats vinden.

De Bavaria 40 is ontworpen door het bekende ontwerpbureau J & J Design en gebouwd door Bavaria Yachtbau in Duitsland. Deze naam staat sinds 1978 synoniem voor een bijzonder goede prijs / kwaliteitverhouding.

Inmiddels worden jaarlijks heel veel boten tussen de 30 en 50 voet gebouwd door de medewerkers van de Bavariawerf. Door continu te innoveren en rationeel te produceren behoort de werf tot de grootste ter wereld. Meer informatie over de werf vindt u op http://www.bavaria-yachtbau.com .

Accommodatie

Materiaal, kleuren:Mahonie en binnenschaal
Gordijnen:Kussenbekleding wit / lichtblauw, gordijnen wit
Verblijfsruimtes:1
Hutten:3
Slaapplaatsen:6 + 2
Stahoogte:1,93 m.
Toiletten:2 x Jabsco handmatig pomptoilet
Douche, bad:Douche in achterste cel en op zwemplateau (beide warm)
Radio/CD-speler:JVC MOS-FET 50Wx4 radio / cd- / MP3 speler
TV:Alphatronics 22" 12 V breedbeeld HD LED tv met DVD, DVB-T en CI
Kooktoestel & brandstof:Bavaria 2-pits half cardanisch gas
Oven:Bavaria
Magnetron:Siemens Innowave inbouw
Koelkast & voeding:Bovenlader ca. 80 l. met Waeco compressor
Verwarming:Webasto AirTop EVO 5500 met uitblaas openingen in achterhut, voorhut, salon en natte cel achter
Overig:De Bavaria 40 heeft een fijne ruime en lichte accommodatie met drie hutten en twee natte cellen waarvan één met douche. Het geheel is keurig afgewerkt en betimmerd. Bij de kajuitingang bedraagt de stahoogte 1.93 m.

Naast de kajuitingang zijn de deuren tot de ruime achterhutten. Deze hebben beide een bed van 202 cm. lang en een grootste breedte van 148 cm. Voor het bed is een zitje voor bij het omkleden en er is een hang- / legkast. Langs de wanden is een aflegplank en er kan goed geventileerd worden door te openen raampjes. Door de aanwezige rompramen heb je vanuit het bed een mooi uitzicht naar buiten.

Aan stuurboord is de kaartentafel met schakelpaneel, Navtex / repeater en marifoon. Tegenover de kaartentafel is de natte cel met wc, wastafel en douche met afvoerpomp. De natte cel is voorzien van een gemakkelijk schoon te houden binnenmal waardoor vocht niet op de betimmering in kan werken.

De salon bestaat uit een riante rondzit en een bankje met de kajuittafel in het midden. In het bankje is bergruimte en ook onder en achter de zitting van de rondzit is een aantal opbergvakken. Boven de rugleuning is een aantal kasten. Bij deze Bavaria kan de rondzit omgebouwd worden tot een groot extra bed door de tafel te laten zakken. Ook is deze bank voorzien van een slingerzeil.

De langskombuis is aan bakboord en door het aanwezige bankje heb je daar goede steun onder helling. De kombuis heeft een dubbele spoelbak met mengkraan, een tweepits fornuis met oven, inbouwmagnetron en een grote bovenlader koelkast. Bij- en rondom de kombuis is veel bergruimte voor alles wat je daar bij de hand wilt hebben.

Voorbij het hoofdschot aan stuurboord is de tweede natte cel met wastafel met warm en koud water en wc. Ook de bijzonder grote eigenaarshut is hier. Voor het vrijstaande bed is veel bewegingsruimte. Het bed heeft een grootste lengte van 225 cm. (aan de stuurboord kant) en heeft een grootste breedte van 160 cm. Ook hier vindt u voldoende kastruimte, een zitbankje en een opstap voor het bed. Onder het bed bevinden zich twee laden waardoor je niet het matras hoeft te verwijderen om de bergruimte onder het bed te gebruiken.

Er is veel lichtinval door de vele ramen en dakluiken. De dakluiken zijn alle voorzien van een verduisteringsgordijn en alle ramen in de opbouw kunnen geopend worden. Er zijn voldoende lichtpunten en ook 12 V (bij de kaartentafel en in de kuip) en 220 V contactdozen (bij de kaartentafel, kombuis en in de natte cel. Met de aanwezige Webasto kachel is het ook in het voor- en najaar plezierig verblijven aan boord. De binnenverlichting is grotendeels LED. Door de vele ramen kan er goed geventileerd worden en er is permanente ventilatie door twee luchthappers.

Motor, electra, water

Vermogen:40 Pk.
Merk:Volvo Penta D2-40
Bouwjaar:2009
Draaiuren:Afgelezen urenstand is 974
Brandstof:Diesel
Brandstoftank aantal:Kunststof, ca. 210 l. met niveaumeter
Koeling:Interkoeling
Voortstuwing:Saildrive met drieblads klapschroef (2014)
Meetinstrumenten:Toerenteller, urenteller en akoestisch alarm voor oliedruk, laadstroom en koelwatertemperatuur
Voltage:12 V en 220 V walstroom
Bedieningspaneel:Ja, compleet met aardlekschakelaar en Victron Battery control (2013)
Accu:90 Ah startaccu en 3 x Victron gel 130 Ah accessoire accu (alle 2013)
Acculader:Victron Phoenix 12-50 (2013)
Dynamo:Ja
Watersysteem:Met electrische pomp en voetpomp
Warm water:Ja via Quick 20 l. boiler op motorwarmte en walstroom
Watertank & materiaal:2 Kunststof tanks (210 en 150 l) met niveaumeter
Vuilwatertank & materiaal:2 Kunststof tanks (ca. 80 l.) met dekafzuiging en niveaumeter
Overig:Zwaardere 40 pk. Volvo Penta. Alle technische installaties verkeren in goed onderhouden staat en alle handleidingen zijn aanwezig. Voor onderhoud is de motor goed bereikbaar via de kajuittrap en twee luiken in de achterhutten. Een complete onderhoudsset voor de motor en de reserveschroef worden mee geleverd. Binnenverlichting grotendeels LED en LED toplicht.

Tuigage

Type tuigage:7/8
Rondhouten, verstaging:Seldén aluminium, verstaging staalkabel
Lieren:2 x Lewmar 46ST 2-speed grootschootlier, 2 x Lewmar 48ST 2-speed fok- / genualier, 2 x Lewmar46ST 2-speed vallier met 3 en 4 Rutgerson stoppers
Zeilen materiaal:Dacron
Grootzeil:Hagoort, verticaal doorgelat (2014) en Elvstrom reserve grootzeil
Rolgrootzeil:Seldén in mast
Genua:Elvstrom rolgenua
Genua reefsysteem:Furlex 300S
Fok:Hagoort (2012) met rolfokhoes en spinnakerval
Voorzeil rolsysteem :Furlex 300S
Gennaker:Ja, met slurf
Overig:Gemakkelijk hanteerbare tuigage met recent Hagoort verticaal doorgelat rolgrootzeil en recente Hagoort high aspect op Furlex roller. German sheeting voor het grootzeil. Gennaker met slurf. Reserve (originele Elvstrom) set met rolgrootzeil en rolgenua. Seldén verstelbaar achterstag en lange genuarails met dubbele kar. Seldén vaste op- / neerhouder. De grootschootoverloop op het kajuitdak zorgt voor meer ruimte in de kuip. Grotere en extra lieren.

Navigatie en electronica

Navigatieverlichting:Compleet met deklicht, LED toplicht en ankerlicht met lichtsensor
Kompas:Olympic 135 op beide stuurstanden
Log/snelheid:Raymarine ST60+ Tridata
Dieptemeter:Raymarine ST60+ Tridata
Windmeter:Raymarine ST60+ Wind
Autopilot:Raymarine, direct op het kwadrant met ST6002 bediening. Update naar rate gyro
Radar:Raymarine
GPS:Op de navtex
Marifoon:2 x Ray 240E DSC (binnen en buiten). Ook extra luidspreker binnen en buiten
Weatherfax/Navtex:McMurdo ICS Nav6. Is ook repeater voor de instrumenten in de kuip (gps, wind, diepte, log)
Kaartplotter:Raymarine C80 met Navionics kaart UK - Ireland (update 2015)
Overig:Complete navigatie met o.a. C80 kaartplotter (draaibaar tussen de beide stuurstanden) met AIS klasse B (zenden en ontvangen) en radar, 2 x DSC marifoon, ST60+ Wind en Tridata. Raymarine rate gyro stuurautomaat direct op het kwadrant. Navtex bij de kaartentafel (is ook repeater voor de instrumenten in de kuip). Alles is in goed werkende staat en alle handleidingen zijn aanwezig.

Uitrusting

Ankers & materiaal:Kobra 25 kg. met ca. 40 m. ketting op boegbeslag
Ankerlier:Quick, electrisch
Stootwillen, lijnen:Stootwillen (6 x) en 5 lijnen
Dekzeil(en):Rolfokhoes met aanritsbare haventent over de kuip
Buiskap:De Vries (stiksels worden minder)
Bimini:Ja
Zwemtrap:Telescopisch en neerklapbaar aan zwemplateau
Zwemplatform:Ja
Zeerailing:Preekstoel met verlaagde instap en gedeelde hekpreekstoel
Overig:Teak op kuipbanken, kuipvloer en zwemplateau, kuiptafel met twee neerklapbare delen en opbergvak, teak schuurlijst met rvs strip, 2 x bakskist, gedeelde hekpreekstoel met wegneembaar zitje, preekstoel met verlaagde instap, 25 kg. Kobra anker, electrische ankerlier, middenbolders, ankerbal, motorkegel, puts, pikhaak, dekzwabber, 2 x lierhendel, Wempe barometer, maglite.

Veiligheid

CE-normering:Cat. A (Oceaan)
Radarreflector:Trilens
EPIRB:E100G model (406 GPS EPIRB), batterij vervangen in augustus 2019.
MOB Systeem:Plastimo lifesling, hoefijzerboei en drijflicht
Lenspomp:Handmatig en electrisch / automatisch
Brandblusser:3 x Brandblusser (keuring onbekend)
Gasbun met afvoer:Ja. Gasinstallatie geheel gekeurd in 2015 en slangen vervangen
Overig:Zwemplateau met trap, zelflozende kuip, electrische en handmatige bilgepomp, alle zeilhandelingen vanuit de kuip, voldoende grijpmogelijkheden binnen en buiten, looplijnen aan dek, noodhelmstok, goed beloopbare gangboorden, gasbun, Trilens radarreflector, brandblussers, hoefijzerboei met werplijn, verbandtrommel, blusdeken, schijnwerper op 12 V aansluiting op de stuurstand, radar AIS, Navtex, EHBO koffer.

Vraag meer informatie over de Bavaria 40 Cruiser

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Vul de veiligheidscode in:

 

Bart Rozemuller

 

Badhuisweg 11

3851 PN Ermelo

 

Tel   : 0031 (0) 341 493405
Mob: 0031 (0) 6 2189 6801

 

E-mail: bart@bootverkopers.nl

 

K.v.k.nr.: 08104900

RECENT VERKOCHT

Noray 38

1980

UITGELICHT