verkocht
Bavaria 34-3

Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3Bavaria 34-3
Vraagprijs: verkocht Ligplaats: Spakenburg
Categorie: Zeiljacht Materiaal: Polyester
Bouwjaar: 2001 Afmetingen:    10,80 m x 3,48 m x 1,85 m
Korte omschrijving:   Bavaria 34 in drie hutten uitvoering. Complete zeilgarderobe, nieuwe kussens en matrassen, nieuwe stuurautomaat, bijboot met motor en veel uitrusting
Algemene omschrijving:  

 

Complete Bavaria 34 in drie hutten uitvoering. Uitgevoerd met diepe kiel en conventioneel (splinternieuw) grootzeil voor betere zeileigenschappen. De Bavaria's uit deze serie zijn fraai betimmerd en afgewerkt. Deze Bavaria 34 is een comfortabele en goed zeilende boot met een voor haar lengte ruime accommodatie. Zeil zetten en strijken doe je vanuit de kuip. De Bavaria 34 heeft een ruime kuip met goede zit en twee bakskisten. Het zitje bij de stuurstand is wegneembaar waardoor er een vrije doorloop naar het zwemplatform ontstaat. Zowel binnen als aan dek kun je je prima bewegen.

 

De accommodatie is zeer verzorgd en gezellig. Er is voldoende lichtinval door de vele ramen en dekluiken en omdat alle ramen geopend kunnen worden kan er goed geventileerd worden. Alle bedden zijn twee meter lang en ook is er heel veel kast- en bergruimte gecreeerd zodat een langer verblijf aan boord tot de mogelijkheden behoort.

 

Pleione is onder andere voorzien van:

  • Een gereviseerde Volvo Penta motor 
  • Saildrive (manchet vernieuwd) met tweeblads klapschroef
  • Nieuw grootzeil (2019) met 2 x rif en Maindropsysteem voor eenvoudig strijken
  • Stormgrootzeil
  • Rolgenua (met uv strook en hoes) op Furlex roller
  • Spinnaker met slurf
  • Gennaker met slurf
  • In 2016 helemaal kaalgehaald onderwaterschip met 5 lagen Primocon 
  • Nieuwe Raymarine stuurautomaat (2018)
  • Raymarine ST60 Tridata
  • Furuno GPS en Magellan handheld GPS
  • Icom marifoon
  • Alle kussens en matrassen nieuw in 2016
  • Tweepits gasstel met oven en grote koelkast
  • LED verlichting binnen (2018)
  • Zonnepaneel en extra accu capaciteit
  • Webasto verwarming voor verlenging van het vaarseizoen
  • Middenbolders
  • 3 x Anker
  • Bijboot met viertakt buitenboordmotor
  • Complete vaar- en verblijsuitrusting
  • Veel kaarten en gidsen
  • Reddingsvesten en lifelines
  • Duikset

Kortom; een complete en direct vaarklare Bavaria 34-3 die klaar ligt voor nieuwe avonturen. (Zeil-) technisch is alles op orde en je kunt er meteen mee op pad. Alles functioneert naar behoren en er blijft veel aan boord wat je zelf niet meer hoeft aan te schaffen. Enkele kleine punten van kritiek zijn de dekluiken die wat craquelé vertonen, ontbrekende buitensluitingen van de dekluiken, een paar oppervlakkige haarscheurtjes in de gelcoat bij de preekstoel, twee uit het lood staande scepters en een los zittend scharniertje of moelijk werkend knopje van een kastdeurtje. Allemaal zaken die je niet belemmeren meteen te gaan varen.

 

Deze Bavaria ligt in Spakenburg waar de eigenaar de bezichtigingen zal begeleiden. Pleione staat kadastraal geregistreerd. Indien gewenst kan koper deze registratie overnemen en wordt er notarieel overgedragen. Wanneer dit niet het geval is zal verkoper voor overdracht de registratie beeindigen.

 

Wij hebben de originele Bavaria brochure digitaal beschikbaar en sturen u die op verzoek graag toe. De Bavaria 34 is ontworpen door het bekende ontwerpbureau J & J Design en gebouwd door Bavaria Yachtbau in Duitsland. Deze naam staat sinds 1978 synoniem voor een bijzonder goede prijs / kwaliteitverhouding. Inmiddels worden jaarlijks heel veel boten tussen de 30 en 50 voet gebouwd door de medewerkers van de Bavariawerf. Door continu te innoveren en rationeel te produceren behoort de werf tot de grootste ter wereld. 

Motorisatie:   Volvo Penta 18 pk.

Algemeen

Rompvorm:Rondspant
Dek en opbouw materiaal:Polyester, antislip met aluminium voetrail
Opbouw vorm, materiaal:Polyester
Roer:Doorgestoken balansroer
Besturing:Stuurwiel met leer bekleed
Ramen:Lewmar, in stalen lijst. Alle te openen
Waterverplaatsing:Ca. 4500
Ballast:Ca. 1450
Doorvaarthoogte normaal:Ca. 14,50 m.
Werf:Bavaria Yachtbau GmbH
Ontwerper:J & J Design
Bouwnummer:DE-BAVH34668101
CE:Cat. A (Oceaan)

Accommodatie

Materiaal, kleuren:Mahonie en binnenschaal
Gordijnen:Créme
Hutten:3
Slaapplaatsen:6 + 2
Stahoogte:1,85 M.
Toiletten:Jabsco handmatig pomptoilet
Douche, bad:Op zwemplatform
Radio/CD-speler:JVC KD-R35 radio / cd met usb
Kooktoestel & brandstof:Bavaria tweepits halfcardanisch. Slang 2018
Oven:Bavaria
Koelkast & voeding:Ca. 80 l. met Coolmatic compressor
Verwarming:Webasto Airtop 2000
Overig:

 


Naast de kajuittrap aan bakboord bevindt zich de L-vormige kombuis. Door deze vorm kun je je hier ook onder helling of bij wat meer golven goed klem zetten. De kombuis is voorzien van een grote bovenlader koelkast, tweepits gasstel met oven en een rvs spoelbak met stromend water. Rondom de kombuis is voldoende bergruimte voor alles wat je daar bij de hand wilt hebben.


Bij de kombuis is de ingang naar de ruime tweepersoons bakboord achterhut. Het bed hier heeft een lengte van 200 cm. en een grootste breedte van 130 cm. Een hang- / legkast is aanwezig en er is ook een handig zitje voor het omkleden. Langs de wand is een aflegplank. Door twee te openen ramen kan deze hut goed geventileerd worden. Aan stuurboord is een identieke tweepersoons hut.


Tegenover de kombuis aan stuurboord bevindt zich de kaartentafel. Hier is het instrumentenpaneel, de Furuno gps en de marifoon. In de kaartentafel is bergruimte voor kaarten en gidsen en er is bergruimte in laden en onder het zitje.


De salon heeft twee langsbanken met vernieuwde kussens. In het midden staat de salontafel met flessenrek en twee neerklapbare delen waardoor de doorloop naar voren vrij blijft. Ook zitten er nog drie laden in het onderstel van de tafel. De rugleuningen van de banken kunnen opgeklapt worden waardoor er twee extra slaaplaatsen van 197 bij 90 cm. ontstaan. De ruimte achter de rugleuningen is ook handig als extra bergruimte en zowel onder de zittingen als boven de rugleuningen is berg- en kastruimte.


In de salon is veel lichtinval door de vele luiken en ramen. Ventilatie is mogelijk door de te openen ramen in de opbouw en luiken. Ook permanente ventilatie in het kajuitdak is aanwezig. Het schuifluik en ingangsluik zijn van transparante kunststof, hierdoor zit je binnen niet zo "opgesloten".


De ingang van de natte cel bevindt zich in het hoofdschot. De natte cel is voorzien van een binnenschaal waardoor vocht niet in kan werken op de betimmering en er kan goed geventileerd worden. Hier bevinden zich de wc en een wastafel. 


De voorhut is lekker ruim. Voor het bed is een zitje en er is ruim voldoende bewegingsruimte om je om te kunnen kleden. Ook hier is een hang- / legkast. Het tweepersoonsbed heeft een lengte van 200 cm. en een grootste breedte van 190 cm.


Er zijn voldoende lichtpunten en zowel 12 als 220 V contactdozen aanwezig en door de vele grijpmogelijkheden kun je je ook bij wat meer zeegang goed bewegen in de kajuit. De dakluiken zijn voorzien van verduisterings gordijnen en de Webasto kachel maakt verblijf aan boord ook in het voor- en naseizoen comfortabel.


Motor, electra, water

Vermogen:18 Pk.
Merk:Volvo Penta MD2020
Bouwjaar:2001 (Volledige revisie in 2016)
Draaiuren:Urenteller geeft niet aan
Brandstof:Diesel
Brandstoftank aantal:Kunststof ca. 90 l. met niveaumeter
Voortstuwing:Saildrive (manchet 2016) en tweeblads klapschroef
Meetinstrumenten:Toerenteller en akoestisch alarm voor oliedruk, temperatuur en laadstroom
Bedieningspaneel:Compleet, ook voltmeter aanwezig
Accu:70 Ah startaccu (2018) en 3 x 170 Ah accessoire accu (alle 2014)
Acculader:Victron Centaur 20 Ah
Zonnepaneel:50 W met laadregelaar
Watersysteem:Met electrische pomp
Watertank & materiaal:Kunststof, 150 l. Niveaumeter is niet aangesloten
Overig:

De motor en de motorruimte zijn schoon en droog en de motor is voor onderhoud zowel vanaf de kajuitzijde als via luiken in beide achterhutten uitstekend bereikbaar. De motor is na een waterslag in 2016 volledig gereviseerd en toen is ook het Saildrivemanchet vervangen. Alle techniek werkt naar behoren en de handleidingen zijn aanwezig.


Tuigage

Type tuigage:7/8
Rondhouten, verstaging:Seldén, aluminium. Verstaging staalkabel
Lieren:2 x Harken ST40 2-speed genualier, 2 x Harken ST16 2-speed vallier en Harken reeflier op de mast
Grootzeil:The Sailfactory, ca. 28 m2 uit 2019. Met Maindropsysteem en 3 x rif. Extra stormgrootzeil
Genua:Zwaan Sails, ca. 28 m2 uit 2013. Met uv strook en rolfokhoes
Spinnaker:Zwaan Sails, goede staat
Gennaker:Zwaan Sails, goede staat
Overig:

Eenvoudig te hanteren tuigage met conventioneel grootzeil met drie reven en Maindropsysteem en genua op Furlex roller. Zetten en strijken van de zeilen is een fluitje van een cent. Er is een verstelbaar achterstag, grootschootoverloop op het kajuitdak, lange genuarails met dubbele kar en een neerhouder en de genualieren staan binnen handbereik bij de stuurstand. Voor de ruimere rakken zijn er een gennaker en een spinnaker.


Navigatie en electronica

Navigatieverlichting:Compleet, met deklicht
Kompas:Plastimo Offshore 105
Autopilot:Raymarine ST4000 met ST6002 bediening (2018)
GPS:Furuno GP32 en handheld Magellan Explorer
Marifoon:Icom IC-M401 Euro
Kaarten, gidsen:Heel veel kaarten en gidsen blijven aan boord
Overig:

Alle apparatuur werkt naar behoren en alle manuals zijn aanwezig. De stuurautomaat is dit jaar vervangen en de oude automaat wordt meegeleverd zodat er ook reserve onderdelen zijn.


Uitrusting

Ankers & materiaal:Britany anker op boegbeslag, reserve anker en hekanker
Buiskap:Ja
Zwemtrap:Aan zwemplatform
Zwemplatform:Wegneembaar zitje zorgt voor vrije doorloop
Zeerailing:Ja, preekstoel met verlaagde instap en hekpreekstoel
Bijboot:Plastimo 250
Bijboot buitenboordmotor:Suzuki DF2,5 viertakt (grote beurt 2017)
Overig:

Middenbolders, gedeelde hekpreekstoel met buitenboordmotor steun, teak op kuipbanken en kuipvloer, zwemplateau met zwemtrap en douche, ankerbal, motorkegel, preekstoel met verlaagde instap, ankerrol op boegbeslag, windex, twee lierhendels, rolfokhoes, buiskap, twee bakskisten, pot en pan, servies, voldoende stootwillen en lijnen, barometer, klok, puts, dekzwabber, jerrycans, Maglight zaklamp, windmeter, verrekijker, gereedschapsset, kaarten en gidsen.


Veiligheid

Reddingsvesten:4 x Zelfopblazend en 2 x kinder reddingsvest
MOB Systeem:Op de gps
Lenspomp:Handmatig en electrisch (2018)
Brandblusser:3 x Brandblusser (keuring onbekend)
Gasbun met afvoer:Ja, ruimte voor 1 fles. Slang 2018
Overig:

Beschutte zelflozende kuip, zeil zetten en strijken vanuit de kuip, electrische en handmatige bilgepomp, goed beloopbare gangboorden, noodhelmstok, EHBO set, lifesling, duikset, bootmansstoel, reddingsvesten en lifelines, gasbun en nieuwe gasslangen.


Alle moeite is genomen deze informatie correct weer te geven. Fouten zijn echter niet uit te sluiten. Controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.



Vraag meer informatie over de Bavaria 34-3

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Vul de veiligheidscode in:

 

Bart Rozemuller

 

Badhuisweg 11

3851 PN Ermelo

 

Tel   : 0031 (0) 341 493405
Mob: 0031 (0) 6 2189 6801

 

E-mail: bart@bootverkopers.nl

 

K.v.k.nr.: 08104900

RECENT VERKOCHT

UITGELICHT

Feeling 326

1995
€ 29 500