Vraagprijs: | verkocht | Ligplaats: | Velsen Zuid |
Categorie: | Zeiljacht | Materiaal: | Woodcore epoxy |
Bouwjaar: | 2000 | Afmetingen: | 10,25 m x 3,30 m x 1,80 m |
Korte omschrijving: | Van bouwer en 1e eigenaar sinds 2000. Goed gebouwde van de Stadt 34 met heel veel uitrusting. Fijne zeezeiler met complete zeilgarderobe en navigatie | ||
Algemene omschrijving: |
Het gerenommeerde ontwerpbureau van de Stadt staat bekend om de vele goed zeilende modellen die daar op de tekentafel ontstonden zoals de Pion, Dehlers, Winners en natuurlijk de Valk. Bij het ontwerpen van de van de Stadt 34 speelde de computer voor het eerst de hoofdrol. De van de Stadt 34 kon zowel van polyester, staal of hout gebouwd worden. De bouwer en huidige eerste eigenaar van deze 34 heeft er voor gekozen zijn boot van Marine Plywood (licht en beter vochtbestendig) en het West epoxy systeem te bouwen.
Deze 34 is zeer degelijk, sterk en licht gebouwd en is een uitstekende zeiler. De boot heeft een ook onder helling goed zittende kuip met voldoende bakskistruimte en de zeilhandelingen zijn vanuit de kuip te verrichten. De boot heeft een groot zeildragend vermogen en voldoende trimmogelijkheden om het zeilen tot een waar plezier te maken. De plezierige accommodatie biedt voldoende ruimte voor een langer verblijf aan boord.
"Masanaro" is in 2000 te water gelaten en onder andere voorzien van:
Deze van de Stadt ligt voor de nieuwe eigenaar klaar om mee weg te varen en er blijft veel aan boord wat je zelf niet meer hoeft aan te schaffen. Het is bij uitstek een boot voor wie na een tijd op het binnenwater lange(re) reizen op groot water wil maken. Het is geen overmatig gepolijste boot maar een echte stoere, degelijk gebouwde no nonsens boot voor heel veel zeilplezier. Alles werkt zoals het hoort alleen de dekluiken vertonen enige cracquele. Geklust hoeft er niet te worden.
Voor de liefhebber hierbij van de bouwer nog aanvullende informatie over de bouwwijze. Gebruikte materialen: natuurgedroogd Frans eiken: Hoofdspant en wrangen. Sipo mahoni: Hulpspanten en afwerking. Amerikaans grenen: Stringers. Picus klasse W3 Exterieur-I WPB/ Marine plywood 5 mm’: Romp, 3 lagen kruislings en verschoven. Plaatmateriaal teak fineer: Schotten etc. Epoxy: West systeem Romp afwerking: Epoxy, 2 lagen glasweefsel tussen de lagen epoxy, epoxy afwerklaag. Kiel idem als romp afwerking. Verfsysteem: DD lak den IJssel. Al het dekbeslag is met contraplaten gemonteerd. |
||
Motorisatie: | Volvo Penta 28 pk. |
Rompvorm: | Rondspant |
Dek en opbouw materiaal: | Plywood epoxy, antislip met rvs voetrail |
Opbouw vorm, materiaal: | Plywood epoxy |
Driftbeperking: | Vinkiel, stalen mantel gevuld met lood |
Roer: | Doorgestoken balansroer |
Besturing: | Helmstok |
Ramen: | Lexan exell (kogel werend....) |
Waterverplaatsing: | Ca. 4500 |
Ballast: | Ca. 2000 |
Doorvaarthoogte normaal: | Ca. 17 m. |
Ontwerper: | E.G. van de Stadt en Partners |
Bouwnummer: | 391-3 |
Materiaal, kleuren: | Teak fineer |
Gordijnen: | Kussens beige gemeleerd, gordijnen rood |
Verblijfsruimtes: | 1 |
Hutten: | 2 |
Slaapplaatsen: | 4 + 2 |
Stahoogte: | Ca. 187 cm. |
Toiletten: | RM69 Sealock handmatig pomptoilet |
Radio/CD-speler: | Silvercrest CRB532 radio / cd met Bluetooth en usb aansluiting |
Kooktoestel & brandstof: | Origo 2-pits half cardanisch op brandalcohol |
Magnetron: | Daewoo KOC624Q magnetron, hete lucht / grill oven op walstroom |
Koelkast & voeding: | Bovenlader Tristar Cool 40 |
Overig: | Bij binnenkomst van de kajuit bevindt de L-vormige kombuis zich aan bakboord. Ook in golven of onder helling valt hier goed te werken. Er is een 2-pits Origo fornuis, een spoelbak met stromend water en een bovenlader koelbox. Ook is er een ingebouwde magnetron / oven. Een 220 V waterkoker en koffiezetter blijven aan boord. Er is voldoende bergruimte bij de kombuis. Bij de kombuis is ook de toegang tot de achterhut. Het bed hier meet 195 x 155 cm. Bij de achterhut is een hangkast en boven het bed zijn drie legkasten. Ventileren kan middels een openslaand raampje naar de kuip. Aan stuurboord is de natte cel met wastafel en wc. Naast de natte cel is de kaartentafel met het schakelpaneel, de radio, de gps en de DSC marifoon. De salon bestaat uit een L-bank aan bakboord en een langsbank aan stuurboord. De kajuittafel met twee neerklapbare delen staat in het midden. De banken zijn met een lengte van 200 cm. goed als extra slaapplaats / zeekooi te gebruiken. De rugleuningen kunnen opgeklapt worden waardoor de breedte vergroot wordt tot 80 cm. en beide banken hebben een slingerschot. Boven de banken zijn kasten. Het bed in de voorhut is voorzien van een inzetstuk en heeft een lengte van 1,95 m. en een grootste breedte van 1,6 m. Aan beide zijden van het bed is een kast. Er is voldoende lichtinval door ramen en luiken en geventileerd kan er worden door de luchthappers aan dek. De binnenverlichting is LED en er zijn 220 V contactdozen. |
Vermogen: | 28 Pk. |
Merk: | Volvo Penta 2003R |
Bouwjaar: | 1999 |
Draaiuren: | Geen urenteller aanwezig |
Brandstof: | Diesel |
Brandstoftank aantal: | Rvs, ca. 65 ltr, deksel afneembaar. Voorzien van aftappot met kraan. |
Koeling: | Buitenwater |
Voortstuwing: | Watergesmeerde schroefas met tweeblads schroef |
Meetinstrumenten: | Toerenteller en akoestisch alarm voor oliedruk, temperatuur en laadstroom |
Voltage: | 12V en 220 V walstroom |
Bedieningspaneel: | Ja |
Accu: | 105 Ah startaccu (2018) en 2 x 105 Ah accessoire accu |
Dynamo: | Ja. Dynamo uitgerust met dubbele diode brug voor gelijktijdig laden van 2 systemen, t.w. Startcircuit en accessoirecircuit. |
Watersysteem: | Met electrische pomp |
Watertank & materiaal: | Ca. 150 l. Twee tanks met inspectieluik |
Vuilwatertank & materiaal: | Twee tanks, ca. 45 l. met gecombineerd lens systeem: voor lenzen en over/uitpompen van tanks. |
Walstroom: | Ja |
Overig: | Alles werk zoals het hoort. Er is een zwart watertank en een grijs watertank met een overpomp systeem waardoor er overboord geloosd kan worden of via de dekafzuiging. |
Type tuigage: | 7/8 Met verjongde top |
Rondhouten, verstaging: | Sparcraft, verstaging staalkabel (Getest in 2012) |
Lieren: | 2 x Andersen 40ST 2-speed genualier en 2 x Andersen 28ST 2-speed vallier met 2 x 5 Lewmar stoppers (de selftailing koppen van alle lieren zijn in 2012 vernieuwd) |
Zeilen materiaal: | Dacron |
Grootzeil: | Doorgelat grootzeil: ca. 31,25 m2 Contender low-aspect dacron met lazyjacks en huik. (8 - 2000) Dubbel rif vanuit de kuip |
Genua: | Rolgenua: ca. 33,8 m2, Contender low-aspect dacron met rolfokhoes (8 - 2000) |
Genua reefsysteem: | Furlex 207SR-1300 |
Fok: | High Aspect, ca 23 m2. De Vries Sails, cruising offshore, HTQ dacron (10 - 2007) |
Voorzeil rolsysteem : | Furlex 207SR-1300 |
Halfwinder, bollejan: | Ca. 74 m2 met slurf |
Overig: | Sparcraft mast met verjongde top en verstelbaar achterstag. Mooi trimbare tuigage voor veel zeilplezier. Doorgelat grootzeil met lazyjacks, rolgenua, rol high aspect en halfwinder. Kuipbrede Lewmar overloop die niet in de weg staat en van uit de kuip verstelbare lei ogen op lange genuarails. Vaste op- / neerhouder en selftailing 2-snelheden lieren. |
Navigatieverlichting: | Ja, met deklicht |
Kompas: | Plastimo schotkompas en Iris 50 hand peilkompas |
Log/snelheid: | Navman Multi |
Dieptemeter: | Navman Multi |
Windmeter: | Navman Wind |
Autopilot: | Simrad TP22 |
GPS: | Furuno GP32 |
Marifoon: | Icom IC-M603 DSC en Icom Commandmic III DSC handmarifoon |
Kaartplotter: | Raymarine A70 (2010) met Navionics Gold kaart UK - Ireland (2013) en EasyTRX klasse B AIS zender / ontvanger |
Overig: | Compleet met alles wat je nodig hebt. Stuurautomaat, log / temperatuur- / dieptemeter, windmeter (werkelijke- en schijnbare wind), kaartplotter met AIS-B zender / ontvanger, gps, DSC marifoon bij de kaartentafel en DSC handheld marifoon, schotkompas en handpeil kompas. Alles werkt naar behoren en alle handleidingen zijn aanwezig. |
Ankers & materiaal: | CQR, 15 Kg. met 10 m. kettingvoorloop en lijn |
Stootwillen, lijnen: | Complete set |
Buitenkussens: | Vier buitenkussens |
Buiskap: | Schokker Volendam |
Zwemtrap: | Uitklapbaar vanaf het zwemplateau |
Zwemplatform: | Ja |
Zeerailing: | Rvs 316. Gedeelde hekpreekstoel en preekstoel met verlaagde instap |
Overig: | Teak op kuipbanken, zij instap in de zeereling aan sb en bb, middenbolders, dekzwabber, pikhaak, puts, extra zwemtrap, losse kuiptafel, stootwillen en bolfender, 2 x luchthapper, preekstoelen, voetrails, scepters, ankerrol en dergelijke van rvs316, LED verlichting binnen, pot en pan, servies en bestek, koffiezet apparaat en waterkoker, magnetron / hete lucht- / grilloven, klok met thermo- en hygrometer, weerstation, (oudere) kaarten en gidsen, drie bakskisten. |
Radarreflector: | Firdell |
Reddingsvlot: | RFD Seasava 6-persoons in container. Keuring verlopen 03 - 2018 |
Lenspomp: | Handmatig |
Brandblusser: | Brandblusser (keuring onbekend) |
Overig: | Zelflozende kuip, goed beloopbare gangboorden, zeilhandelingen vanuit de kuip, voldoende grijpmogelijkheden binnen en buiten, radarreflector, hoefijzerboei, Lifesling, verbandtrommel, blusdeken, gekeurd reddingvlot, 2 x loopband en 2 x veiligheidslijn, houten noodpluggen, AIS.
Alle moeite is genomen deze informatie correct weer te geven. Fouten zijn echter niet uit te sluiten. Controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden. |